فيستول ناحيه آنال

فیستول آنال:
فیستول آنال با یک مجرای باریک لوله ای و فیبروزه است که ازیک دریچه درکنار مقعد، درکانال آنوس ادامه می یابد. فیستول معمولاً بعلت عفونت به وجود می آید، همچنین ممکن است بعلت تروما، شقاق، یا آنتریت منطقه ای باشد ممکن است ازخلال دریچه پوستی، چرک یا مدفوع نشت کند سایر نشانه ها ممکن است بصورت دفع گاز یا مدفوع از واژن یا مثانه باشد. فسیتول درمان نشده ممکن است موجب عفونت سیستمیک بانشانه های وابسته به آن شود.
معمولاً قبل از التیام خود به خودی فیستول درمان جراحی توصیه می شود روده تحتانی با چند تنقیه تجویزی تمیز می گردد. درطی جراحی با قراردادن یک پراب یاتزریق متیلین بلو در داخل مجرا با مجرای سینوس شناسایی می شود. با ایجاد یک برش در دریچه رکتال فسیتول تامنفذ خروجی آن برداشته می شود وزخم به وسیله گاز پک می شود.

فیسور آنال (شقاق)
فیسور آنال با یک شقاق یا زخم طولی در دیواره کانال مقعدی می باشد فسیورها معمولاً بعلت ترومای ناشی از عبورمدفوع بزرگ وسفت ویا لخت شدن کانال آنوس ثانویه به استرس واضطراب ایجاد میشود. سایر علل عبارتند از: تولد نوزاد، تروما واستفاده بیش از حد ملین ها با فیسورها با دفع دردناک مدفوع با سوزش وخونریزی مشخص می شود.
اکثر فسیورها با معیارهای حمایتی التیام می یابند ، افزایش مصرف آب، حمام لگن وشیاف های نرم کننده . شیاف های ترکیبی یک عامل بی حسی بایک کورتیکواستروئید به تسکین ناراحتی می کند. اگر فسیورها به درمانهای حمایتی ونگهدارنده جواب ندهند جراحی لازم است. ممکن است چندین نوع پروسیجر اجرا شود.
دربعضی از اسفنکتر آنال متسع می شود و فیور برداشته می شود. دردیگر موارد قسمتی از اسفنکتر خارجی برش زده شود این کار سبب فلج اسفنکتر خارجی همراه با تسکین اسپاسم می شود وبه زخم امکان ترمیم می دهد

مجید صیقلی [ 1391-12-10 ]
توضیحا ت کامل است فقط باید توضیح داده میشد به چه دکتری باید مراجعه کرد